Sezona OB před námi!

18.03.2018 22:53

    Jarní skály jsou jistě pro mnoho místních orienťáku ohranou písničkou, nicméně pro mě to byl kvalitní mapový trénink a hlavně zábava. Letošní ročník byl lehce speciální, jarní byl totiž jen názvem. Týden před skálama jsem jel přes Kost na kole skoro v kraťasech a teď je všude bílá deka a je pod nulou. Ne že by mi to vadilo, ba naopak. Byl to ideální trénink na můj nejdelší orienťák v životě - 43 kontrol a zhruba 1000km v Laponsku se sáněma v únoru 2019 (budu potřebovat vaše mapařské rady:)

    Co se týče mého startu v H21A tak to byla letošní premiéra na mapě a nebyl čas na hrdinské činy, jimiž jsou v mém případě pokusy o nejisté postupy, které často končí dezorientací v prostoru. Hlavně jsem věděl, že orienťaci ještě nemají tolik naběháno a jediná šance na “úspěch” bylo to urvat rychlým během a jistým postupem. Což se relativně povedlo. Myslel jsem si, jaká to bude pohoda na vyšlapaných sněhových cestičkách, ale jelikož mam zásadu nenásledovat a volit svou cestu, tak jsem spíš vytvářel cestičky své a litoval ty co se rozhodli mi běžet v stopách. Jednoho závodníka jsem dokonce varoval, že rychle běhám, ale špatně mapuji, nevěřil a na další kontrole mi potvrdil, že jsem měl pravdu.

    Nakonec z toho bylo 18.místo z 36. a 15minut ztráta na vítěze, což v mém případě je uspokojivý výkon. Bylo by fajn v tom pokračovat. Naviděnou v lese.

 

Venca

 

—————

Zpět