Maďarstán vol. 1

09.06.2018 10:53

Zatímco v Čechách probíhal pro o-scénu poklidný víkend zpestřený oblastními závody, pro juniory znamenal víkend V – boj o poslední body do nominačního žebříčku na juniorské mistrovství světa (JWOC čti džejvok).

Nominační závody se konaly v Maďarsku. V sobotu nás čekala krátká trať a v neděli klasika. Maďarsko má velmi rovinaté, otevřené terény. To jsme již objevili na dvou soustředěních na jaře. Proto jsme očekávali spíše letečtější závody. Ovšem již když jsme se šli v pátek rozklusat oči nás vyvedli z omylu. Zeleň udělala svá kouzla a spíše než v Maďarsku jsme si připadali jako v jihoamerických deštných pralesech.

Obecných plků ale již bylo dost a tak k věci. V sobotu nás čekala trať dlouhá 4,6km. Na startu nás vítalo polední slunce, které z nás vysávalo každičkou kapičku vody. Jak už to tak na nominačkách bývá, chyboval každý. A to i první Bandaska, který nakonec vyhrál o 5(!) minut. Já jsem se chybek taky nevyvaroval, ale k mému překvapení z toho bylo nádherné druhé místo a zisk 8 bodů do nominačního žebříčku. Tak už jen vyklusat a soustředit se na další den.

Jenže! Štěstí mi nehrálo vůbec do karet a hodinu po večeři byla večeře zase venku. Ano, přiřítila se na mě nějaká střevní chřipka a já v patnácti minutových intervalech celou noc problil. Ráno jsem stěží vylezl z postele, takže na klasiku nebylo ani pomyšlení. Ta se ukázala jako velmi drsná (délka 13,2km) a vítězný čas byl o 10 minut překročen (vítěz Víťa Horčička ji zaběhl za 79 minut). Po závodě jsem slýchával: „Buď rád, žes ji nemusel běžet!“. Ale já jsme teda rád nebyl, protože klasiky mám opravdu rád a docela jsem si i věřil.

Každopádně z Maďarska se vracím celkově s 10 body, s 37 minutami naběhanými v lese a s 20 hodinama v autě. Suma sumárum pro každou minutu v lese jsem musel strávit 32 minut v autě. Avšak 10 bodů v nominačním žebříčku pro mě znamená 6. místo (na JWOC se nominuje 6 běžců – první tři z nominačního žebříčku a další tři podle rozhodnutí trenéra). To znamená, že nějaká šance na nominaci tam je. Nominace však bude známá až v úterý 12. 6. Tak mi držte palce!!

Koště

 

—————

Zpět