Jde to i na kole!

08.10.2018 09:06

Zatímco úspěšnější část klubu vyrazila o víkendu 15. a 16. září na MČR na klasice, já se rozhodla vyzkoušet variantu orienťáku na kole. Příležitost byla ideální - krásné počasí, žádné OŽ a zajímavá volba terénu borských pořadatelů ve Sloupu v Čechách.

Po první dohledávce, kdy jsem na shromaždišti sháněla příslíbený mapník na vypůjčení, jsem vyrazila na sobotní start. Ten byl k mému milému překvapení na spodním kraji louky, kde jsme předchozí víkend měli shromaždiště Českého poháru A, B (Pozn. na protější skále tentokrát bohužel/naštěstí žádná kontrola nebyla).

Co se týče terénu, tak ten byl v podstatě stejný jako u nás pod Bezdězem, ale to ostatně účastníci jichž zmiňovaného předešlého víkendu dobře vědí, páč jsme se po oba dva dny pohybovali po stejném + přilehlém okolí (viz. mapy).

V sobotu probíhala krátká trať - jinými slovy sprint na 3/4 hodiny. Postupy v mapě byly, alespoň v naší kategorii, dost jednoznačné a o výsledku tedy rozhodovala především výbušnost a bikerské dovednosti.
V neděli na klasice to bylo již mapově zajímavější a člověk měl alespoň příležitost trochu zvolnit při výběru postupu. Závod byl hodně bohatý jak z hlediska převýšení, tak i v nároku na bikerské schopnosti. A na tom jsem se shodla po závodě i s ostatními zkušenějšími závodníky. (Pozn. Nedělní trať stavěl Kryštof Bogar, aktuální evropský šampion na MTBO klasice.)

Závěrem bych ráda řekla, že se mi oba dva dny moc líbily a to mj. i díky pohodové atmosféře, která zde vládla - přestože jsem si připadala jako vetřelec a pobíhala po shromaždišti jako zmatená včela, tak mi všichni ochotně pomohli. Co se výsledků týče, tak jsem skončila dvakrát poslední, tj. 4. a 3., ale jsem spokojená, jelikož ztráty nebyly katastrofální a já zúročila za léto naježděné kilometry, ačkoli 99% z nich bylo po silnici.

PS: Rada pro vás, kteří byste si chtěli MTBO v budoucnu zkusit: smí se jezdit nejen po různě značených druzích cest, ale taky po loukách, které jsou oranžově! Abyste to nezjistili až po závodě a neokradli se tak o cenné minuty jako já.

P.Z.


 

—————

Zpět